Brand ID valmisti ja toteutti sisäleikkipuisto Ultra Action Parkille brändi-ilmeen.
UUSI BRÄNDI TYHJÄSTÄ
Ultra Action Park on uusi, Porissa toimiva sisäleikkipuisto, joka on liikuttanut Porin ja lähialueen väkeä lapsista aikuisiin syksystä 2019 saakka. Puisto kutsuu viihtymään ja liikkumaan trampoliinien, pallopelien, kiipeilytelineiden ja monien muiden aktiviteettien pariin.
Puiston brändi-ilme värimaailmasta ja logosta lähtien rakennettiin täysin nollasta. Brand ID oli alusta asti mukana ilmeen luomisessa, yhdessä puistoa pyörittävän Ekku Lehtosen ja suunnittelutoimisto Framill Oy:n kanssa.
VAUHTIA JA REIPPAITA VÄREJÄ
Ultra Action Parkiin haluttiin vauhdikasta ilmettä autourheilusta ammennetulla värimaailmalla. Sisäpuiston päävärit ovat punainen, musta, keltainen ja tummansininen. Visuaalisella ilmeellä on haluttu korostaa vauhtimeininkiä.
Visuaalisen ilmeen tavoite oli, että joka paikassa, mihin silmät kohdistaa, olisi jokin ikoni, logo tai muu visuaalinen elementti. Myös tilojen rajoitukset piti ottaa huomioon suunnittelussa. Vanhaan puuvillatehtaaseen rakennetussa kauppakeskuksessa oli tiettyjä suojeltuja kohtia, kuten vanhaa tiiliseinää ja ikkunarakenteita, jotka piti jättää koskemattomiksi ilmettä toteutettaessa.
HUOLELLISET SUUNNITELMAT KANTAVAT PITKÄLLE
Ultra Action Parkin ilmeen toteutus piti sisällään seinäpintojen 3D-logot ja suurkuvateippaukset, ikkunateippaukset, ohjekyltit ja lattiatarrat, jotka Brand ID valmisti ja asensi. Trampoliinialueelle toteutettiin kattoon valtava kuutio, joka roikkuu hyppijöiden päiden yäpuolella. Myös sisäleikkipuiston yhteydessä oleva ravintola Turos Heavy kebabin ilme 3D-logoineen, kyltteineen ja teippauksineen on Brand ID:n käsialaa.
Yhteistyö Brand ID:n kanssa oli saumatonta. Suunnitelma katsottiin kerralla kuntoon. Myös materiaalivalinnoissa Brand ID:n osaamisesta oli suurta hyötyä, kertoo ilmeen suunnittelusta vastannut Santeri Kyrövaara Framill Oy:stä.
ULTRA ACTION PARK
Sisäleikkipuisto Porissa kauppakeskus Puuvillassa
Liikuttaa seudun ihmisiä lapsista aikuisiin
Järjestää myös vain aikuisille suunnattuja K18-iltoja tavoitteenaan muistuttaa myös aikuisia leikin riemusta.