ARVOSTUS ON PARASTA polttoainetta. Se näkyy Brand ID:n kaikessa toiminnassa. Myyntijohtaja Juha-Pekka Kettunen kertoo, mitä asiakas tästä hyötyy.
”Jatkuvan parantamisen malli ei ole yhden ihmisen harteilla, vaan toimimme tiimeinä. Se edellyttää muiden huomioimista ja arvostamista. Jotta tämä täyttyy, jokaisen täytyy kunnioittaa työkaverin ja asiakkaan ajatuksia ja mielipiteitä.”
Tiimin arvostaminen helpottaa ongelmanratkaisutilanteissa. Brand ID:ssä yksilöt ja tiimit eivät hassaa energiaa syyllisen etsimiseen, vaan keskittyvät ratkaisujen tekemiseen. Ongelmat kohdataan, korjataan, niistä opitaan ja mennään eteenpäin.
”Kun arvostamme toinen toistamme, ongelmatilanteetkin ratkeavat nopeammin ja tehokkaammin. Palautteen antaminen on taitolaji, siinä on menty paljon eteenpäin. Asiallista palautetta – niin positiivista kuin rakentavaakin – on opittu antamaan ja vastaanottamaan. Se ei ole virheiden osoittelemista, vaan oppimismahdollisuus.”
Parannusehdotuksia tehdään ja ne käsitellään avoimesti. Myös tämä on arvostusta parhaimmillaan.
Viimeksi vielä seikka, joka helposti unohtuu, mutta jota ilman menee heikosti.
”Suomalaisen on helkkarin vaikeata arvostaa, saati kehua itseään. Pelätään omakehua, itsensä jalustalle nostamista. Tätäkin pitää ihan opetella. Onneksi siinäkin mennään jatkuvasti parempaan suuntaan. Hyvä minä. Hyvä me.”
*Uusi julkaisusarjamme päästää ääneen brändintekijämme. Meitä 170 ja jokaisella on oma tarinansa. Tämä on yksi niistä.*