Kuplivat osastot keräävät huomiota kautta maan

Kahden suuren, Sodastreamin ja PepsiCo:n, yhteistyö lanseerattiin 360 asteen kampanjalla koko Suomeen. Tuttu hoviräätäli, Brand ID Display & Packaging Oy, näytti kyntensä ja vastasi moniin maailmanjättien vaatimuksiin. Esimerkiksi myymälämateriaalien koon tuplaaminen, jopa triplaaminen saatiin ajallaan maaliin.

Aidot Pepsi-juomatiivisteet tulivat Sodastreamin Suomen valikoimiin huhtikuussa. Tähän tarvittiin luonnollisesti näyttävät kampanjamateriaalit, jotka toteutti ja toimitti Suomen eri puolille Brand ID Display & Packaging. Mukana ovat kaikki suuret ketjut, kuten Gigantti, Motonet, Halpa-Halli ja Puuilo.

sodastream

SELKEÄ VISIO JA SIIHEN TEHOKAS KAMPANJA

Sodastreamin myynti on ollut Suomen myyntijohtaja Teemu Jutilan mukaan vahvassa kasvussa viimeiset viisi vuotta. Pepsi lisäisi buustia entisestään, joten markkinointi päätettiin tehdä 360 asteen näyttävällä lanseerauksella. Toteuttajasta ei ollut epäselvyyttä, ja pitkä yhteistyö Brand IDn kanssa poiki hedelmällisen kampanjan.

Kuluttaja ei ole tottunut näkemään Sodastreamia ja Pepsiä samassa kampanjassa, joten haimme tehokasta näkyvyyttä kaikkialla Suomessa. Halusimme viestittää, ettemme myy mitä tahansa kolatiivistettä, vaan samaa aitoa, alkuperäistä makua kuin Pepsi-pullossa, Teemu selvittää.

Homma toimii myös toisin päin. Tutun suosikkimaun löytyminen valikoimasta antaa kipinän laitekaupoille.

MYYNTITELINEILTÄ VAADITAAN PALJON

POS- eli esillepanomateriaaleihin satsattiin vahvasti.

Tarvitsimme pitkäikäiset, houkuttelevat ja selkeät materiaalit. Tiesimme, että kysynnän vyöry on valtava, joten telineiden kokoa piti kasvattaa turvallisesti tyylikkyydestä tinkimättä. Tätä muutosta pallottelimme Brand ID:n kanssa ja löysimme hyvän ratkaisun, Teemu valaisee.

Hän kertoo arvostavansa yhteistyökumppanissa luovuutta ja taitoa löytää uusia, toimivia ratkaisuita.

Tiesitkö? POS-lyhenne tulee sanoista Point of Sales, suomeksi esillepanomateriaalit. Myymäläesittelyissä ne herättävät huomiota ja houkuttelevat tehokkaasti asiakkaita luokseen.

sodastream

KUMPPANI VALMIS NOPEAAN TOIMINTAAN

Maailmanluokan brändin lanseerauksessa seurataan tiukasti markkinointiohjeistusta. Suunnittelu pitää aloittaa hyvissä ajoin, sillä aineistot hyväksytetään oman organisaation lisäksi PepsiCo:ssa New Yorkissa. Onnistuminen vaati paljon suunnittelutyötä ja luotettavaa yhteistyökumppania.

Brand ID:n kanssa on luonteva toimia. Tunnemme toisemme vanhastaan eikä pelisääntöjä tarvitse selittää erikseen aasta ööhön. Arvostamme myös vapaata ideointia ja ripeyttä. Luotettava toimija lähtee tuotekehittelyyn vauhdilla ja valmista syntyy tarvittaessa hyvinkin nopeasti, Teemu listaa.

Tulossa Uusia lanseerauksia on tiedossa heti syksyllä, kun Pohjois-Amerikan suosituimman bubly™-makuveden SodaStream-versio tulee markkinoille.

MITÄ TEHTIIN?

Brand ID Display & Packaging toimitti

  • toteemit ja tornit
  • lattiatelineet
  • lattiatarrat
  • julisteet
  • myymäläkohtaiset materiaalit

”ARVOSTAMME VAPAATA IDEOINTIA JA RIPEYTTÄ”

Teemu Jutila, Suomen Myyntijohtaja, Sodastream