Valot päälle, kehottaa myyntijohtaja Harri Rusanen.
”Valot ja äänet ovat entistä tärkeämpi osa myymälöiden visuaalista ilmettä ja tilanhallintaa.”
Asiakkaan aisteja ajatellaan yhä enemmän. Selkeä sijoittelu ja silmää viehättävä myymäläilme tuovat viihtyvyyttä. Selkeästi opastettu myymälä jättää mukavan käyntikokemuksen ja lisää näin tuottavuutta.
”Onnistunut brändäys lähtee ruohonjuuritasolta ja paikallisuudesta. Tiukan ketjuohjauksen aika on ohi, ja myymäläilmeessä näkyvät omat ja valtakunnalliset elementit sulassa sovussa. Esimerkiksi rantakaupungin supermarketissa voidaan tuoda merellisiä elementtejä vahvasti esiin.”
Hyllynpäädyistä tehdään hyvännäköisiä katseenvangitsijoita, jotta sesonkitavarat löytävät tiensä asiakkaan ostoskärryyn. Hyvä esimerkki on porilainen ruokakauppa, joka toi hyllynpäätyihin kaupunkistrategiaa mukailevat rakkaudentunnustukset.
”Hyllyjen välijakajat ja työntäjät sekä esimerkiksi maitokaappien rulla-alustat pitävät tuotteet järjestyksessä ja asiakkaan ulottuvissa. Kaikki tuotteet, vaikkapa teepaketit eivät liu’u hyllynreunaan itsestään, siihenkin on oma mekanisminsa.”
Valomainokset, digipinnat ja shop-in-shop trendaavat. Kaupat ottavat myymälän pinnat entistä paremmin hyötykäyttöön ja tarjoavat brändeille maksua vastaan lattiapinta-alaa, pylväitä ja kiinteitä kalusteita.
”Meidän osaamistamme on tuntea tilat, kalusteet ja ehdottaa oikeat ratkaisut kustannustehokkaasti ja asiakkaalle tuottavalla tavalla. Siinä olemme erittäin hyviä.”
*Uusi julkaisusarjamme päästää ääneen brändintekijämme. Meitä 170 ja jokaisella on oma tarinansa. Tämä on yksi niistä.*